Консультація для батьків «Логічні ігри граємо, математичні уявлення розвиваємо»
Консультація для батьків
«Логічні ігри граємо, математичні уявлення розвиваємо»
Велику роль у залученні малюка до світу математики відіграють батьки. Звичайно, вихователь під час занять, індивідуальної роботи, спостережень, екскурсій, дидактичних та сюжетно-рольових ігор формує у дитини елементарні логіко-математичні знання, уявлення вміння та навички, однак спонукати дитину до пізнання - це завдання найближчих їй людей і до того ж чудова можливість поспілкуватися зі своїм малям.
Отже декілька порад про
те, як можна розвивати логіко-математичне мислення дитини у невимушеній
«домашній» обстановці, під час повсякденного спілкування.
На прогулянці
У
кімнаті
•
Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казку, оповідання, віршик,
перед тим як задовольнити
її прохання запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером (від 1- 10).
•
Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуй дитині взяти участь у цьому процесі: підібрати горщики
відповідного розміру, полічити їх, можна розкласти перед нею горщики різні за
розміром і дати завдання скласти їх один на один за принципом мотрійки. Цей процес не лише захоплює малюка, а й
розвиває у нього мисленні операції аналізу та серіації.
На
кухні
•
Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити овочі та фрукти. Наприклад,
запитайте, скільки в кошику для приготування борщу моркви, буряка, картоплі,
цибулі.
•
Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємкості. Або висипте на тацю
макарони за формою та розміром і запропонуйте розкласти їх за однією або двома
ознаками. Це завдання розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також
дрібну моторику та сенсорику.
В
природі
•
Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера чи моря) можна зайняти їх
пошуками «курячого бога». Це камінчики з діркою, які, за словами людей,
приносять щастя тому, хто їх знаходить. Камінчики можна лічити, групувати за розміром,
кольором, нанизані на нитку.
•
Можна полічити, хто знайшов більше камінчиків, порівняти, чиє намисто найдовше
шляхом накладання одне на одне.
•
Цікаво буде оголосити конкурс на знаходження найменшого чи найбільшого
камінчика.
•
Камінчики, які мають незвичну форму, можна розфарбувати фарбами, восковими
олівцями.
•
3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок попросіть дітей викласти якусь
геометричну фігуру або інше зображення, порівняти, яких матеріалів використано
більше.
•
Під час спостережень за деревами спонукайте дитину лічити кроки до дерева (точний окомір),
листочки на дереві, пташок, які прилетіли чи відлетіли. Для розвитку
орієнтування просторі запитуйте малюка, у який бік хиляться гілочки, коли дме
вітер, - вправо чи вліво; хто живе на дереві, а хто
під ним.
Ігри
на упізнавання
•
Запропонуйте дитині пошукати навколо себе предмети, що мають форму яких-небудь
геометричних фігур, - їх навколо величезна кількість.
•
Запропонуйте малюкові назвати геометричні фігури, які використовував художник
для малюнків.
•
Запропонуйте дитині на дотик дістати з мішечка предмет певної форми.
•
Покажіть дитині декілька геометричних фігур. Попросіть її заплющити очі й заховайте
одну з них. Запитайте, що саме заховане.
Мозаїка
Ця гра допоможе вашій дитині краще орієнтуватися в
геометричних фігурах і навчитися і називати. Грати в неї необхідно разом із
дитиною, ніби допомагаючи їй. Для гри потрібно намалювати на аркуші паперу
який-небудь візерунок або картинку, що складається з геометричних фігур і
розфарбувати фігурки нарізані з кольорового паперу фігурки, які підходять за
розміром, кольором і формою до фігур, на малюнку.
Така гра дуже швидко навчить дитину правильно називати
фігури, а крім того, допомагатиме їй розвивати мовлення.
Малюнки
з фігур
Наступний етап гри складніший для дитини. Проте саме ця гра
сприятиме розвитку навичок креслення малюнка і його аналізу.
Запропонуйте
дитині самій, олівцем чи фломастерами, намалювати, використовуючи тільки
геометричні фігури, різні картинки. Почати краще з будиночків, казкових веж і машинок. А далі
надайте дитині можливість обирати самій.
Коли ваша дитина
тільки народжується, в нього від природи вже закладений величезний потенціал,
розкривати який можна лише в процесі постійного саморозвитку. Ви напевно чули про те, що в ранньому віці
дитина сприймає і запам'ятовує інформацію дуже швидко.
Крім того, дані знання стають прекрасної опорною базою на все
життя. Логіка для дітей не просто знання букв, цифр, навколишнього світу, а
основа раціонального мислення і
Ігри, що розвивають логіку дитини, досить різноманітні. Існує
величезна безліч настільних ігор: доміно, морський бій, шашки, шахи, монополія,
навіть хрестики-нулики. Ал як же розвивати логіку у найменших і чи потрібно це
робити? Звісно так!
Для розвитку логіки в три рочки всі ігри, в які вже грали,
ускладнюйте
завданнями і просіть більше міркувати. Наприклад, чому екран телевізора і подушка
схожі один на одного? Чим вони відрізняються і що у них спільного?
У цьому віці дитину захоплюють рольові ігри. Тому грайте з ним в
"Професії", вчить співвідносити професію людини з інструментами. Покладемо,
для кухаря потрібні каструлю, фартух, ковпак, черпак, а для лікаря - халат, таблетки, уколи,
мікстуру і т. Обов'язково задавайте навідні запитання: для чого, навіщо, чому саме це
необхідно? .
Разом з моторикою можна розвивати і логіку, нанизуючи на
шнурок намисто або
різнокольорові макарони, які ви можете
зробити самі. Завдання в тому, що нанизувати слід в певному порядку. Спершу
починайте з двох
видів, червона намистинка, потім синя, знову червона і синя. Після того як
дитина впоралася із
завданням, гру можна ускладнити і використовувати не два, а вже три кольори.
На прогулянці згадайте гру "Продовж за мною". Скажи
початок пропозиції, а дитина нехай продовжує. Наприклад: "Кішка бігає, а
горобець....", "Дощик травичку мочить, а сонеч ...",
"Дерево високе, а трава...". Фантазуйте і вигадуйте нові пропозиції, головне,
щоб дитині було
цікаво.
Ще однією цікавою грою на прогулянці стане "Продовж слово".
У цьому випадку ви говорите дитині
початок слова, а вона повиненна продовжити. Наприклад: "Кіш ...", "Соба
...", "Д ...", "Дере..." Слів може бути стільки,
скільки знає ваша дитина.
Грайте в такі ігри, як можна частіше, щоб дитина вчилася думати, паралельно вивчаючи світ, який його оточує.
Діткам постарше пропонують більш складні ігри:"Знайди
зайве". Слід знайти зайвий предмет, який відрізняється
від інших за кольором або формою. "Асоціація". Різні за змістом картинки, до
яких підбираються відповідні пари. Наприклад, / вилки - тарілка і чашка, до
замку - ключик, до ліжечка - подушка або ковдру.
Розвивати логіку важливо у дітлахів будь-якого віку, причому не
варто зупинятися на досягнутому. Якщо дитина легко справляється із завданнями
свого віку, то запропонуйте йому завдання більш високого рівня. І якщо ви хочете, щоб дитина чітко викладала свої думки і була на "ти" з
математикою в школі, постався до розвитку дитячої логіки з усією
відповідальністю.
Рухома логіка
Постійно, де б ви не перебували зі своєю дитиною (на вулиці, в торговому центрі, будинку, зоопарку, магазині),
звертай його увагу на кількість деяких елементів, на колір, форму і
розташування. Це познайомить дитину з
математикою ще в ранньому віці і навчить буть спостережливим.
Коментарі
Дописати коментар